2012. szeptember 5., szerda

Szabadság


A Mesterségek Ünnepe után persze ismét Dada felé vettük az irányt, vendégekkel, kutyákkal. Több napig hatan voltunk, kicsit féltem, hogy szegény gyöszös kutunk hogy fogja bírni vízzel ebben a szárazságban, de bírta.
Vendégség ide, vendégség oda, hőség ide, hőség oda mi azért dolgoztunk. Elkezdtük végre a látványos "felújítást". A leendő vendégház egyik szobáját festettük. Vettem már részt egy-két tatarozásban, de ilyenben még nem. Azzal kezdtem, hogy az előző festés maradékait mostam, kapartam le a mennyezeti fenyőgerendázatról. Féltem, hogy festés után ezzel újra összekenném a falat. Szóval a festést takarítással kezdtem, kicsit fordítva szokott lenni.:-)) Sajnos több helyen az előző falfesték "belemarta" magát a gyönyörű, ám kezeletlen fenyőgerendákba. Száradás után kiszalagoztam (maszkoló szalaggal körberagasztottam a gerendázatot és a nyílászárókat, hogy ne legyenek festékesek), a Zuram kigipszelte, lecsiszolta a falat, aztán festettünk. Csak hát sajnos nem volt elég a Pécsett vásárolt kész, színezett festék, amire egyébként 100 m2 volt írva (itt 40 m2 volt a felület), mint felületnagyság, így irány Kaposvár, ahol persze ilyet nem találtunk, így kicsit más lett a fal színe, meg elment egy csomó idő a rohangálással.
Íme a leendő vendégház egyik szobája

Még vissza van a nyílászárók lazúrozása, és a hajópadló felcsiszolása

A munka mellett azért szórakoztunk is, bár egyetlen rendezvényre jutottunk csak el a Bárdudvarnoki Kulturális Hét során, a szombat esti koncertekre. Egy fiatal jazz-rock együttes kezdett, tehetséges fiúk, jó zenét játszottak. Tetszett. A fúvós jazz zenekar már nem annyira, ez a műfaj nem az én világom, a hangszerelés sem volt annyira jó. De ez tényleg csak  egyéni ízlés dolga. Mondjuk az Abba feldolgozások jól szóltak. Az est fő attrakciója, amiért tulajdonképpen lementünk (helyi szokás szerint majd 2 óra késéssel kezdve:-)) az EtnoFaun előadása volt. Először nagyon furcsállottam az egészet, majdhogynem zavaró volt a hangzás, amikor lassan "ráálltam", és elkezdett tetszeni. Sőt, a végére nagyon tetszett. Bár hulla fáradtak voltunk, végig hallgattuk, kb. éjfélkor indultunk haza. A népzenét egészen érdekesen, egyedien ötvözik a jazz-es hangzással, amit profi hangszertudással adnak elő. Nem találkoztam még hasonló produkcióval. Ja, és a koncerthangulat is egyedülálló volt, a késői időpont miatt kisszámú, de nagyon lelkes volt a közönség.

A "régi", egyenlőre változatlanul hagyandó részen csak annyi változás van. hogy varrtam függönyöket, hogy ne legyen olyan sivár, valami díszítse a kopott, poros falakat.




Egy új-régi szerzemény: cipősszekrényünk

Ő is új-régi: pici tálaló

A mosdószekrényünk is "új" ruhát kapott egy kedves kolléganőm jóvoltából:
nagyanyai  örökségét  varrta  meg  nekünk (előző életében ez egy hímzett ágyneműhuzat volt)

Gyönyörű shagya-arab kiscsikó született 1 hete a szomszédunkban






A hét végén annyi maradékunk maradt, hogy újra egy "recycling" étel született (magyarul morzsabál jellegű):

Bocsánat, hogy csak így, tepsiben fényképeztem, de semmi tálaló eszközt nem vittem le Dadára, mert a konyhafelújításnál nem szeretnék annyi mindent elcsomagolni újra, így csak a legszükségesebb holmikat tudom használni
Újrahasznosított töltött cukkini 

Hozzávalók:
maradék főtt rizs
szomszédtól kapott, maradék cukkini
szomszédtól kapott, maradék paprika
maradék kemény tojás
maradék sajtok
hagyma
friss vagy szárított  fűszernövények tetszőlegesen
A hagymát olajon megpirítjuk, a különböző színű paprikákat szintén, az apróra vágott friss bazsalikomot, rozmaringot rádobjuk, megkeverjük és hozzákeverjük a főtt rizst, tojást, füstölt sajt kockákat. beletöltjük az előzőleg besózott cukkinibe, reszelt sajttal megszórjuk, előbb alufólia alatt sütjük, majd a sajtot rápirítjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése